середа, 9 березня 2022 р.

9 березня - 208-а річниця з дня народження Тараса Шевченка

          9 березня виповнюється 208 років з дня народження Тараса Шевченка - видатного українського поета, прозаїка, мислителя, живописця, графіка, етнографа та громадського діяча.

         Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 року у сім’ї звичайних селян-кріпаків у селі Моринці що на Черкащині. Рано залишився сиротою. Письма навчився у дяка. У 14 років його взяли “козачком” до двору поміщика П. Енгельгарда, з яким переїхав спочатку до Вільно, а потім – до Петербурга.

        У 1832 р. Шевченка віддали “у науку” до художника В.Ширяєва. У 1838 році за підтримки К. Брюллова, В. Жуковського, О. Венеціанова, М. Вєльгорського, Є. Гребінки, І. Сошенка та інших Шевченка викупили з кріпацтва. Шевченко почав писати вірші у другій половині 30-х років. У 1840 році в Петербурзі вийшла його перша збірка поезій “Кобзар”, у 1845 році – героїчно-романтична поема “Гайдамаки”.

        В 1843-1845 роках він написав цикл поезій “Три літа” (центральним твором якого є “Сон”), поему “Кавказ”, послання “І мертвим і живим…”, поезії “Чигирине, Чигирине”, “Великий льох”, “Стоїть в селі Суботові” та ін., в яких гостро виступив проти соціально-національного гноблення українського народу. Під час ув’язнення писав вірші, які згодом об’єднав у цикл”В казематі”.

        У 1854-1858 роках написав російською мовою повісті “Музикант”, “Художник”, “Нещасний”, “Капітанша”, “Близнята”. Останніми прозовими творами Шевченка є повість “Прогулянка з задоволенням і не без моралі” (1856-1858) та щоденникові записи “Журнал”.

       В Україні у 1858 році Шевченко написав низку високих зразків інтимної та пейзажної лірики. Кілька творів Шевченка цього періоду опубліковано в журналі “Основа” та альманасі “Хата”.

       У 1857 році зусиллями друзів Шевченка повернули з заслання й у 1858 році він прибув до Москви, потім до Петербурга.

       У 1859 році приїхав в Україну, але перебував під наглядом поліції. Йому заборонили постійно проживати в Україні і зобов’язали переїхати до столиці. Десятирічне заслання, хвороби призвели до передчасної смерті Шевченка 10 березня 1861 року. Поховали його спочатку на Смоленському цвинтарі у Петербурзi, у травні 1861 року прах перевезли на Чернечу (тепер Тарасову) гору поблизу Канева.

       Ім’я українця Тараса Шевченка відоме в усьому світі: у багатьох країнах йому встановлені пам’ятники, його твори перекладені чи не на всі мови світу, його ім’ям в Україні названі навчальні заклади, театри, площі, вулиці, міста.

       Видатний поет став символом боротьби за свободу та незалежність не одного покоління українців. І сьогодні, коли в нашій Україні йде війна з Росією і ми бачим терор і геноцид нашого народу - слова Тараса Григоровича Шевченка є дуже актуальні і ведуть українських воїнів до перемоги.


 


Відкритий урок виробничого навчання гр.14

                      24 лютого 2022 року відбувся відкритий урок виробничого навчання з учнями групи №14. Урок проводила я разом зі своїм колегою, майстром в/н Нікітюком В.С.

                      Тема уроку: "Монтаж елементів скритої електропроводки".










середа, 23 лютого 2022 р.

Всеукраїнський конкурс дитячого малюнку "Охорона праці очима дітей - 2022р."

             Сьогодні, тобто 23 лютого 2022 року в Чернівецькому ВПУ радіоелектроніки проведено перший етап Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнку "Охорона праці очима дітей - 2022р.", який проводила викладач з охорони праці Яковишина К.П. 

             В конкурсі брали участь здобувачі освіти навчальних груп першого курсу, в тому числі і мої вихованці, учні групи №14. На конкурс було подано 10 гарних та цікавих малюнків. Роботи моїх учнів були гарні та креативні, тому шановне журі високо оцінила кращі роботи на цьому конкурсі (це малюнки Тутунару Віталія - 2 місце та Козачука Валентина - 3 місце). 

            Щиро вітаю переможців конкурсу та бажаю своїм вихованцям подальшого успіху. Хлопці отримають грамоти та солодкі подарунки. На згадку про цей день були зроблені фото.





пʼятниця, 18 лютого 2022 р.

20 лютого - День Героїв Небесної Сотні

    День пам'яті Героїв Небесної Сотні відзначається щорічно 20 лютого згідно з Указом Президента України від 11 лютого 2015 року «Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні».

   Саме в ці дні, під час Революції Гідності, протистояння між українським народом і тодішнім режимом сягнуло свого піку. 20 лютого 2014 року загинуло найбільше активістів Майдану. Наступного дня, 21 лютого 2014 року, офіційна влада України юридично визнала жертвами загиблих мітингувальників Майдану. Цього ж дня на Майдані відбулося прощання із загиблими повстанцями, яких в жалобних промовах назвали «Небесною сотнею», а під час прощання з загиблими лунала жалобна пісня «Плине кача...», яка стала українським народним реквіємом.

   Сумний список Небесної Сотні відкрився 22 січня 2014 року, коли від вогнепальних поранень під час сутичок у центрі столиці загинули активісти Майдану Сергій Нігоян та Михайло Жизневський. Того ж дня в лісі під Києвом було знайдено тіло зі слідами тортур активіста Юрія Вербицького. До 18 лютого 2014 року вже налічувалось 9 загиблих. З 18 по 20 лютого на Майдані загинуло найбільше людей – 78 осіб, після 20 лютого – ще 20. Усі вони увійшли до меморіалу борців за українську Незалежність – до Небесної Сотні.

  105 Героям Небесної Сотні посмертно присвоєно звання Герой України, а троє іноземців - громадянин Білорусі Михайло Жизневський, Грузії – Зураб Хурція і Давид Кіпіані, посмертно нагороджені орденами Героїв Небесної Сотні. Україна заплатила надто високу ціну за звільнення від диктатури і свій цивілізаційний вибір – бути частиною Європи.

  Сьогодні, тобто 18 лютого 2022 року в Чернівецькому ВПУ радіоелектроніки проведено лінійку, яка була присвячена Дню пам'яті Героїв Небесної Сотні, до неї долучилися здобувачі освіти навчальних груп, викладачі та майстри виробничого навчання. Мої вихованці, учні групи №14, я і класний керівник Кувшінникова Л.А. також брали участь у цьому дійстві. 








середа, 16 лютого 2022 р.

День єднання

           Сьогодні, тобто 16 лютого 2022 року Україна відзначає День єднання. Єдність - це тісний зв'язок між людьми, згуртованість, цілісність та неподільність. Через віки ми бачимо силу народу в його єдності. Лише тоді, коли ми разом, ми є великою, майже непереможною силою.

           Так до цього свята долучилися здобувачі освіти, майстри виробничого навчання та викладачі Чернівецького ВПУ радіоелектроніки, в тому числі і мої вихованці, учні групи №14. Керівники групи разом з дітьми вишикувалися на поверхах та прилеглих сходах. Всі дотримувались дистанції та були у масках. Співали разом гімн України.

            Нехай мирне небо буде над нами та кожним куточком нашої України.






четвер, 10 лютого 2022 р.

11 лютого - День безпечного Інтернету (Safer Internet Day)

 

   11 лютого 2022 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом для найкращого Інтернету».

   День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Центр Кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.

  День безпечного Інтернету відзначають щороку. Мільйони людей об’єднуються, щоб надихнутися для позитивних змін онлайн, підвищити освіченість з питань безпеки онлайн та взяти участь у заходах, що проходять у всьому світі. День безпечного Інтернету націлений на створення безпечного та найкращого Інтернету, де кожний та кожна можуть використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо.

  День безпечного Інтернету має на меті долучити до співпраці дітей і молодь, батьків і вихователів, освітян, педагогів і соціальних працівників, представників індустрії та політиків, надихаючи їх відігравати свою роль у створенні найкращого Інтернету.

  Тема Дня безпечного Інтернету „Разом для найкращого Інтернету” надихає всіх приєднуватися до руху та використовувати найкращий потенціал Інтернету для об’єднання людей. Є багато шляхів зробити це:

  • Діти й молодь можуть допомогти покращити Інтернет, поводячись в онлайні позитивно та ввічливо, захищаючи онлайнову репутацію як власну, так і інших, використовуючи позитивні можливості створення, залучення та поширення контенту онлайн.
  • Батьки й вихователі відіграють важливу роль у натхненні та підтримці дітей і молоді використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо шляхом забезпечення відкритого діалогу з дітьми, навчання їх використовувати безпечні й позитивні технології, а також подаючи приклад поведінки.
  • Представники і представниці освітянської спільноти та соціальної сфери можуть допомогти покращити Інтернет через формування в учнів та учениць навичок цифрової грамотності шляхом розвитку критичного мислення, що дозволить їм гарно орієнтуватися в онлайновому світі. Вони можуть демонструвати власні приклади онлайнової поведінки учням і студентам, а також надихати їх створювати власний контент і робити позитивні вибори онлайн.
  • Індустрія може допомогти покращити Інтернет через створення та просування позитивного контенту й безпечних сервісів онлайн; надання змоги користувачам реагувати на будь-які складнощі, забезпечуючи чіткі й безпечні поради, упроваджуючи легкі в користуванні й безпечні інструменти та надаючи швидкий доступ до підтримки в разі виникнення проблем.
  • Владні структури й політики мають забезпечити середовище та культуру, у яких усе зазначене може функціонувати й розвиватися, наприклад, можливості для дітей навчатися онлайнової безпеки мають бути закріплені в навчальних програмах; надати батькам і вихователям належний доступ до інформації та джерел підтримки; заохочувати провайдерів до регуляції їхніх послуг і контенту; просувати відповідне законодавство; забезпечувати благополуччя дітей і молоді шляхом створення ефективних стратегій захисту дитинства в онлайновому світі.
  • Кожний і кожна відповідальні за створення позитивного різноманіття онлайн. Ми всі можемо просувати позитив, коректно спілкуючись онлайн та демонструючи повагу до інших, шукаючи позитивні можливості творити та спілкуватись. Ми всі можемо відповідати на онлайновий негатив, повідомляючи про неприйнятний або нелегальний контент.